Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 27 2004, 8:55 AM CET

Tele2Comviq sänker priserna på Comviq.net

- Marknadens bästa enhetspris blir nu ännu lägre
Tele2Comviq sänker från och med idag priserna på abonnemanget och kontantkortet Comviq.net. Att ringa med Comviq.net kostar nu 1,57 kronor per minut, från att tidigare ha kostat 1,62 kronor per minut. Ett SMS kostar 57 öre att skicka, jämfört med tidigare 62 öre. Prissänkningen omfattar såväl GSM- som 3G-användare och de nya priserna gäller dygnet runt, till alla operatörer.

Våra kunder ska aldrig behöva fundera över vilken operatör som har det bästa enhetspriset eftersom vår målsättning är att alltid vara billigast, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privat på Tele2.

Comviq.net är ett alternativ för de kunder som på ett enkelt sätt vill ha kontroll över sina mobiltelefonikostnader. Med Comviq.net ringer kunden till samma låga pris dygnet runt till alla operatörer via både GSM- och 3G-nätet. Dessutom tillkommer heller inga fasta avgifter. Kontantkortet och abonnemanget Comviq.net kan tecknas via webben, www.comviq.net. Abonnemanget finns även till försäljning via återförsäljare.

Comviq.net abonnemang och kontantkort
Minutavgift: 1,57 kr
Öppningsavgift: 0.57 kr
SMS per styck: 0.57 kr
MMS per styck: 2,75 kr

Anders Steen, försäljningsansvarig privat Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq erbjuder mobiltelefoni. Tele2Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Tele2Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Tele2Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Tele2Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: