Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 28 2004, 11:31 AM CET

Tele2Comviq slår ett slag för bonusen på kontantkort i ny sommarkampanj

Tele2Comviq drar idag igång en stor sommarkampanj för Comviq Kontant i hela landet. Syftet med kampanjen är att påminna om att Tele2Comviq, som enda operatör i landet, erbjuder sina kontantkortskunder en bonus på 25 öre i minuten på alla inkommande samtal. För att kommunicera detta uppmanas de som går förbi stortavlorna att ringa superkillen Glenn, som kan fixa allt bara man ringer hans kontantkort. Alla bonuspengar på inkommande samtal till Glenn kommer sedan att skänkas till välgörande ändamål. Till vad bestämmer de som ringer, genom att via SMS meddela vilken organisation eller verksamhet man vill stödja. Den organisation som fått flest röster efter kampanjens slut blir den som får hela bidraget.

- Comviq Kontant är en av våra mest populära produkter och bonusen på inkommande samtal är oerhört uppskattad. Vi hoppas självklart att det är många som ringer till Glenn så att han får mycket pengar i bonus som sedan kan skänkas till välgörande ändamål, säger Johan Mathson, marknadsansvarig på Tele2.

Alla Tele2Comviq-kunder ringer kostnadsfritt till Glenn under hela kampanjperioden.

Reklambyrå är Forsman & Bodenfors och mediabyrå är Starcom.

Bifogat finns bildexempel på några av kampanjens stortavlor. För att lyssna på Glenns meddelande, ring 0736-77 88 99.

För mer information, se www.comviq.se.

Johan Mathson, Marknadsansvarig Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq erbjuder mobiltelefoni. Tele2Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Tele2Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Tele2Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Tele2Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: