Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 05 2005, 9:30 AM CET

69 öre för både samtal och SMS med Comviq Kontant Knock-Out

- Prissänkningar med upp till 30 % ger samma priser för kontantkort och abonnemang

Tele2Comviq följer nu upp framgången med Knock-Out, konceptet för enkel och billig mobiltelefoni som revolutionerade marknaden när det släpptes för nio månader sedan. Idag sänks priserna för kontantkortet Comviq Kontant Knock-Out, med upp till 30 procent, så att de motsvarar Knock-Outs priser för abonnemang. Kontant¬kortskunderna kommer nu endast att betala 69 öre i minuten för samtal, dygnet runt oavsett nät. Även SMS-priset sänks till rekordlåga 69 öre.

- Vi kan idag erbjuda våra kunder marknadens bästa priser genom vårt enkla Knock-Out-erbjudande, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatpersoner på Tele2. Nu när det blivit lika billigt att ringa med kontantkort som med abonnemang ger vi våra kunder ännu större valfrihet. Den enda skillnaden är hur man väljer att betala - i förskott eller i efterskott.

Prissänkningen gäller från och med idag, måndag 5 september, och innefattar både befintliga och blivande Knock-Out-kunder. Kontantkorten finns att köpa på något av de över 15 000 försäljningsställen som säljer Tele2Comviqs kontantkort.

Nya priserna för Comviq Kontant Knock-Out (Gamla priserna inom parentes):
Minutavgift alla nät och
operatörer i Sverige:_____69 öre________________(99 öre)
SMS:_________________69 öre/styck___________(99 öre)
MMS:_________________1:69 kr/styck __________(2:75 kr)
Öppningsavgift:_________69 öre per samtal______(69 öre)
Data:_________________15 kr/MB_____________(15 kr/MB)
Pris värdebevis:________125 kr________________(125 kr)

Värdebeviset Knock-Out kostar 125 kr och gäller i 30 dagar. Kunden kan därefter enkelt förlänga Knock-Out-prisperioden genom att ladda på med ett nytt värdebevis via webben eller på något av Tele2Comviqs försäljningsställen. Om kunden väljer att inte tanka på ett nytt värdebevis inom 30 dagar blir kontantkortet ett vanligt Comviq Kontant. Det saldo som är kvar behålls av kunden. För fullständiga priser och villkor se: www.tele2.se.
Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 29,4 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.