Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 06 2005, 9:25 AM CET

Ny prissättning för Comviq Kontant Amigos: 0 kronor i eget nät och 60 % billigare utlandssamtal

Tele2Comviqs kunder som valt Kontant Amigos ringer nu för 0 kr per minut till alla inom Tele2Comviqs mobilnät i Sverige. Samtidigt sänks priset för utlandssamtal till mobiltelefon för Amigos-kunderna med upp till 60 procent.

- Att ringa från mobilen till släkt och vänner i utlandet blir allt vanligare. Samtidigt vill våra kunder även kunna ringa enkelt och billigt till sina kompisar inom Sverige. Genom den nya prissättningen kombinerar vi de bästa prisplanerna för båda behoven i ett enda erbjudande, säger Anders Steen, f��rsäljningsansvarig privatkunder på Tele2.

Förutom låga priser inom Sverige, har Tele2Comviq samtidigt sänkt priserna till mobiler i många länder med upp till 60 procent. Amigos-kunder kan nu ringa till mobiler i exempelvis Turkiet, Ryssland, Thailand och Kina för endast 2 kr per minut. Samtidigt halveras priserna till både fasta och mobila nätet i Afghanistan, Bangladesh och Vietnam till 4 kr per minut. Till mobiler i Finland, Tyskland och Spanien är minutpriset 3:50 kr. Priserna för att ringa till fasta telefoner i utlandet är från 50 öre per minut.

Prisexempel för Comviq Kontant Amigos (gammalt pris inom parentes):

Minutpriser till Tele2Comviq Mobil:...............0 kr..........................(89 öre)

Minutpriser till mobiler i Kina,
Thailand och Turkiet:...................................2 kr...........................(5 kr)

Minutpriser till mobiler i Afghanistan,
Bangladesh och Vietnam:...........................4 kr...........................(8 kr)

Minutpriser till mobiler i Irak och Iran:...........3 kr...........................(5:50 kr)

Minutpriser till det fasta nätet och
övriga mobiloperatörer i Sverige:.................2:49 kr........................(89 öre respektive 1:89 kr)

Öppningsavgift:............................................69 öre......................(69 öre)
SMS:..........................................................99 öre......................(89 öre)

Priserna ovan är exempel. Tele2Comviq har konkurrenskraftiga priser till ett 80-tal länder. För fullständiga villkor och priser till alla länder, se: www.tele2.se. Alla priser ovan gäller samtal från Sverige och är inklusive moms. Värdebeviset Amigos kostar 200 kr och gäller i 30 dagar. Kunden kan därefter enkelt förlänga Amigos-prisperioden genom att ladda på med ett nytt värdebevis via webben eller på något av Tele2Comviqs försäljningsställen. Om kunden väljer att inte tanka på ett nytt värdebevis inom 30 dagar blir kontantkortet ett vanligt Comviq Kontant. Det saldo som är kvar behålls av kunden.
Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 29,4 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.