Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen nov 09 2005, 8:00 PM CET

TELE2 FÖRSTÄRKER KONCERNLEDNINGEN

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2”), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att två nya funktioner i koncernledningen, Vice President Operations samt Vice President Sales & Marketing, kommer att införas.

Till funktionen Vice President Operations utses Johnny Svedberg, och till funktionen Vice President Sales & Marketing utses Fredrik Berglund. Förändringen innebär att Fredrik Berglund lämnar sin post som VD för Tele2 Sverige och sitt ansvar som Marknadsområdeschef Norden. Niclas Palmstierna kommer ta över efter Fredrik Berglund som ny VD för Tele2 Sverige och Marknadsområdeschef Norden. Samtliga förändringar kommer att gälla från den 1 december 2005.Niclas Palmstierna har jobbat inom Tele2-organisationen sedan 1999 inom olika befattningar, senast som VD för Tele2 Danmark.- Den existerande organisationen har i stora drag varit oförändrad de senaste fem åren. Under denna tid har bolaget mer än fördubblat omsättningen och flera länder har tillkommit. Organisationsförändringen är ett steg för att ytterligare säkerställa Tele2s kostnadseffektivitet och prisledarskap, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2.KONTAKTPERSONERLars-Johan Jarnheimer, Telefon: 08 - 562 640 00Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 ABHåkan Zadler, Telefon: 08 - 562 640 00Finansdirektör, Tele2 ABDwayne Taylor, Telefon: + 44 20 7321 5038Lena Krauss, Telefon: 08 - 562 000 45InvesterarfrågorBesök gärna vår hemsida: www.Tele2.com