Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen feb 01 2005, 8:20 AM CET

TELE2 FÖRVÄRVAR TISCALIS DANSKA VERKSAMHET

Tele2 AB meddelade idag att företaget förvärvar Tiscalis verksamhet i Danmark, Tiscali Denmark A/S, för 20,7 miljoner Euro på skuldfri basis.

Tiscali i Danmark har omkring 26 000 ADSL-kunder och över 50 000 kunder inom uppringt Internet. Förvärvet inkluderar även ett omfattande ADSL-nät som täcker mer än 65% av de danska hushållen. Tiscali Danmark hade år 2004 en omsättning på ca 22 miljoner Euro.– Det gläder oss att ha slutfört detta förvärv som stärker vår ställning ytterligare på den danska bredbandsmarknaden. Vi ser fram emot att kunna nå ännu flera hushåll med våra attraktiva erbjudanden, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar.KONTAKTPERSONERLars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 ABHåkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00Finansdirektör, Tele2 ABDwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45InvesterarfrågorFör mera information om Tele2 besök: http://www.Tele2.com För mera information om Tiscali besök: http://www.Tiscali.com