Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen apr 14 2005, 9:49 AM CET

TELE2 TECKNAR MVNO-AVTAL MED ORANGE I FRANKRIKE

Tele2 AB meddelade idag att Tele2 Frankrike kommer att lansera mobiltjänster under 2005.

Tele2 Frankrike slöt idag ett MVNO-avtal (Mobile Virtual Network Operator) av ESP-slaget (Enhanced Service Provider) med Orange i Frankrike.Det är glädjande att kunna lansera mobiltjänster i Frankrike och att därmed erbjuda de franska mobilanvändarna den enkelhet och de låga priser som ligger bakom Tele2s framgångar i Frankrike, inom både fast telefoni och ADSL. Tele2 har en stor erfarenhet av MVNO- och mobilverksamheter i Europa, som kommer att användas vid lanseringen i Frankrike.– Vi är glada att kunna avsluta våra legala oenigheter med Orange på ett för oss positivt sätt, som gör det möjligt för oss att erbjuda mobiltjänster till våra kunder innan slutet av 2005. Frankrike är ett stort land. Våra framgångar där kommer att ha stor betydelse och kan komma att öppna dörrar i andra länder var vi idag inte har möjlighet att erbjuda mobiltjänster, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar.KONTAKTPERSONERLars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 ABHåkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00Finansdirektör, Tele2 ABDwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45InvesterarfrågorBesök gärna vår hemsida: www.Tele2.com