Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 11 2005, 8:47 AM CET

Tele2Comviq introducerar marknadens lägsta mobilpriser för utlandssamtal

- Nytt kontantkort med utlandspriser från 50 öre

Tele2Comviq introducerar idag marknadens absolut lägsta priser på utlandssamtal från mobiltelefonen. Nya kontantkortet Amigos har samtalspriser från 50 öre per minut, vilket betyder att det nu är billigare att ringa med mobilen än med den fasta telefonen till många destinationer i världen.

Med Amigos vill vi erbjuda ett alternativ till alla som vill ringa riktigt billigt till utlandet och nu ger vi dem dessutom friheten att använda mobilen, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatpersoner på Tele2. Kontantkortets fördel är att det möjliggör kostnadskontroll, vilket har visat sig vara mycket viktigt för dem som ringer mycket till släkt och vänner runtom i världen.

Alla som använder Comviq Kontant kan välja att ringa med Amigos genom att köpa ett värdebevis hos någon av de över 15 000 återförsäljare som säljer Tele2Comviqs kontantkort. Värdebeviset gäller i 30 dagar och kunden kan sedan enkelt förlänga perioden genom att ladda på med ett nytt värdebevis, eller återgå till att ringa med ordinarie priser för Comviq Kontant. Amigos har fem olika priszoner beroende på destination i världen med priser från 50 öre per minut till 8 kronor per minut från mobilen till fasta telefoner utomlands. Minutpriserna för Sverigesamtal är 89 öre per minut dygnet runt till det fasta nätet samt till Tele2Comviqs 3,4 miljoner mobilkunder i Sverige.

Det här kostar Comviq Kontant Amigos:

Pris värdebevis :  200 kr

Samtal till fasta nätet zon 1:  50 öre/minut (exvis Norden, Belgien, Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Polen, Kroatien, Spanien, Ryssland m fl.)

Samtal till fasta nätet zon 2:  1 kr/min (exvis Chile, Kina, Thailand, Ukraina, Turkiet, USA, Australien, m fl)

Samtal till fasta nätet zon 3:  2 kr/min (exvis Iran, Irak, Egypten, Ghana, Jordanien m fl)

Samtal till det fasta nätet zon 4:  3kr/min (exvis Algeriet, Indien, Kenya, Syrien, Saudi Arabien)

Samtal till det fasta nätet i Sverige samt till
Tele2Comviqs nät:  89 öre/min

Samtal till övriga  operatörer i Sverige :  1,89 kr

Samtal till mobiler i utlandet:  4,50- 8 kr/min beroende på zon

Öppningsavgift: 69 öre per samtal

SMS:  89 öre/styck

Alla priser ovan gäller samtal från Sverige, är inklusive moms och gäller dygnet runt. För fullständiga priser till alla länder, se denna länk: www.comviq.se/amigos.

Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har nära 28 miljoner kunder i 24 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterat på Nasdaq sedan 1997. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.