Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 21 2005, 10:00 AM CET

Tele2Comviq lanserar 3G- abonnemang som gör det billigare att ringa från mobilen än från fasta telefonen

Tele2Comviq lanserar idag ett helt nytt 3G- abonnemang utan minutavgift till det fasta nätet i Sverige. Tele2Comviq Bas är riktat till kunder som vill slopa kostnaden för den fasta telefonen hemma och alltid vara säkra på att ringa billigt från en och samma telefon. Med Tele2Comviq Bas blir det billigare att ringa till både det fasta och mobila nätet i Sverige, jämfört med att ringa dessa samtal från den fasta telefonen hemma med ett Telia Bas- abonnemang.

- Vi ser en ökad efterfrågan hos våra kunder på att bara ha en telefon för alla samtal oavsett om man är hemma eller inte, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder på Tele2. De kunder som väljer Tele2Comviq Bas får ett abonnemang med hög kvalitet och sänkta telefonikostnader. Dessutom blir det enklare med ett telefonnummer, ett abonnemang, en telefon och en faktura för all telefoni.

Med 0 kronor i minuten till fasta telefoner, kan en användare som tar bort hemmatelefonen och i stället ringer med Tele2Comviq Bas spara in stora summor per år. Ett singelhushåll som ringer ca 250 minuter i månaden till fasta telefoner och mobiler sänker sina samtalskostnader med minst 20 %*.

Med Tele2Comviq Bas kostar det 0 kronor i minuten dygnet runt att ringa till det fasta nätet i Sverige. Priset till mobiltelefoner oavsett nät är 99 öre per minut. Tele2Comviq Bas har också marknadens lägsta rörliga pris på nedladdad data med 5 kr per MB.

Tele2Comviq Bas finns till en början att köpa via Tele2Comviqs kundservice på tel.
0200-22 20 40, men kommer även att finnas till försäljning på www.comviq.se inom kort.

*Tele2Comviq Bas i jämförelse med fasttelefoniabonnemang från Telia. Siffran baseras på att användaren ringer 250 minuter från sin fasta telefon per månad, varav 90 % av samtalen går till det fasta nätet och 10 % till det mobila. 30 % av samtalen sker dagtid och 70 % kvällstid.

Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 28,7 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.