Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 31 2005, 10:18 AM CET

Tele2Comviq lanserar kontantkort för 3G

- Enda kontantkortet med kompispriser finns nu också för 3G

Från och med idag är det möjligt för Tele2Comviqs över 2.5 miljoner kontantkortskunder att välja 3G. Priser och villkor är desamma som för Comviq Kontant GSM, vilket betyder att kunderna kan välja mellan två olika kontantkortsalternativ. Det ena är Comviq Kontant med bonus på inkommande samtal. Det andra är Comviq Kontant Kompis, som är det enda kontantkortsalternativet på marknaden där kunden kan ringa för 0 kr i minuten till 3.4 miljoner andra mobilkunder i Sverige.

3G ska vara enkelt och tillgängligt för alla. Därför är det självklart att även våra kontantkortskunder ska få möjligheten att ta del av de möjligheter som 3G ger, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder på Tele2. Dessutom finns det redan en ansenlig mängd användare med 3G-telefoner i Sverige, och för många av dem är våra kontantkortsalternativ en välkommen nyhet!

För att använda Comviq Kontant med 3G, behöver kunden ett nytt SIM-kort samt en 3G-telefon. Befintliga kontantkortskunder kan beställa ett nytt SIM-kort genom Tele2Comviqs kundtjänst eller genom att besöka webbplatsen www.comviq.se. För påfyllning av kontantkortet kan kunden köpa samma typ av värdebevis som till kontantkorten för GSM. Värdebevisen säljs på alla de tusentals försäljningsställen som tillhandahåller Comviq Kontant runtom i landet.

Nya kunder köper ett startpaket för Comviq Kontant 3G. Startpaketen för 3G säljs tills vidare på Comviqs webbplats. All datanedladdning är kostnadsfri för Tele2Comviqs 3G-kunder till och med den 31 mars i år.

Anders Steen, Försäljningsansvarig privatkunder, Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 26 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och bolaget är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sedan 1997 sidonoterat på Nasdaq. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).