Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 19 2005, 11:30 AM CET

Tele2Comviq lanserar kostnadsfri radio och TV direkt i mobilen samt nedladdning av hela låtar för 69 öre

Tele2Comviq tar idag nästa steg i Knock-Out-konceptet, med de enklaste och bästa priserna på mobiltelefoni, genom att lansera kostnadsfri radio och TV i mobilen till 3G-kunderna. Dessutom sänks priserna på nedladdning av låtar från 15 kr till 69 öre styck, en sänkning med över 95 procent. Erbjudandet gäller t o m 31 maj, 2006. För att ge kunderna största möjliga värde av erbjudandet har Tele2Comviq nu ökat sitt utbud av 3G-innehåll betydligt genom samarbete med sex TV-kanaler, fyra radiokanaler och med ännu fler låtar från CDON.COM.

- Comviq Knock-Out har blivit en stor framgång och en del av förklaringen är just den enkla och tydliga prissättningen. Vi ger nu inte bara de bästa priserna på samtal och SMS, utan även på innehållstjänster som radio, TV och musik, säger Anders Steen, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Vi vill att alla kunder ska få chansen att utnyttja de nya möjligheterna med 3G.

Genom samarbetet med CDON.COM, nordens ledande musikbutik, får Tele2Comviqs kunder tillgång till ännu fler låtar och ytterligare mervärde i form av exklusivt material från utvalda artister. Med musiktjänsten kan kunderna ladda ner hela låtar till sin mobiltelefon för att lyssna på dem om och om igen.

Med radio och TV i mobilen görs sändningar direkt till kundernas 3G-telefoner, så att de kan följa sina favoritprogram var de än befinner sig. Tele2Comviq har från start samarbete med följande radio- och TV-kanaler:

Svenska favoriter
NRJ
Rix FM
Bandit

TV
TV3 TO GO med egna produktioner som Robinson, Efterlyst och Floorfiller
BBC World, en av väldens tyngsta nyhetskanaler
TV8 TO GO med bl a Ortmark och Studio 8.
Bloomberg Television, en internationell finanskanal
Edge TV om extremsport
Jetix med tecknad barnfilm

Alla de nya tjänsterna nås via Tele2Comviqs wapportal under kategorin 3G-tjänster. Tele2Comviqs kunder kan ta del av 3G-tjänsterna med de flesta moderna 3G-telefoner som finns på marknaden, exempelvis SonyEricsson Z800, Samsung Z107, Samsung Z300, Samsung Z500, Nokia 6630 och Nokia 6680. Äldre 3G-telefoner klarar ej att ta emot allt innehåll.

Tele2Comviqs 3G-nät når drygt 90 procent av den svenska befolkningen. För aktuell täckning, se: http://www.tele2.se/mobiltackning3g

Comviq Knock-Out 3G

Streaming avTV och radio:.......................0 kr
Nedladdning av låtar och videoklipp:..........69 öre/styck
Minutavgift till fasta nätet och alla
mobilnät i Sverige:...................................69 öre
SMS:......................................................69 öre/styck
MMS:.....................................................1:69 kr/styck
Öppningsavgift:.........................................69 öre/samtal
Wappa via ikonen 3G-tjänster
hos Tele2Comviq:......................................0 kr
Wappa/surfa 3G i övrigt:............................15 kr Mb
Videosamtal:..............................................69 öre/minut inom Tele2Comviqs nät, 4:69 kr till övriga nät
Bindningstid:..............................................Ingen
Minimidebitering:........................................69 kr/månad att ringa för

En faktureringsavgift om 15 kr tillkommer (0 kr med autogiro eller e-faktura). Comviq Knock-Out har en uppsägningstid på 3 månader. Erbjudandet om 3G-tjänster gäller t o m 31/5 2006 för samtliga Tele2Comviq 3G-kunder. Priserna gäller inom Sverige. För fullständiga villkor och priser, se: www.tele2.se
Anders Steen, ansvarig privatmarknaden Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 29,4 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.