Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 13 2005, 12:00 AM CET

Tele2Comviq lanserar Mobilt Bredband från 199 kr i månaden

Tele2Comviq lanserar idag Mobilt Bredband för både företag och konsumenter. Den nya tjänsten gör det möjligt för kunderna att surfa trådlöst med hög hastighet på sin bärbara dator i Tele2Comviqs 3G-nät. Under de första 18 månaderna kommer kunderna endast att betala från 199 kr i månaden inklusive moms.

- Våra kunder vill kunna surfa, kolla e-post eller koppla upp sig mot företagets nätverk, oavsett om de befinner sig i sommarstugan, på resa eller var som helst i hemmet, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder på Tele2. Med Mobilt Bredband kan de surfa på den bärbara datorn var de än befinner sig med samma trådlösa uppkoppling.

- Vi ser en stor efterfrågan på mobilt och trådlöst Internet hos alla våra kunder. Tack vare vårt enkla och billiga introduktionserbjudande med marknadens bästa priser kan mobilt bredband för första gången bli en realitet för både företag och privatpersoner, säger Markus Täkte, försäljningsansvarig företagskunder på Tele2.

Det enda som behövs för att komma igång med Mobilt Bredband är att installera en programvara och ett PC-kort på datorn. PC-kortet köps för en engångskostnad på 995 kr. Tele2Comviqs mobila bredband kan användas med full hastighet, upp till 384 kbit per sekund, inom 3G-nätet och med upp till 80 kbit/sekund, inom GSM/GPRS-nätet. Mobilt Bredband köps på Tele2s hemsida, www.tele2.se.

Introduktionserbjudande Mobilt Bredband (priser exklusive moms inom parentes):

Månadspris inklusive 1 GB datatrafik:
199 (159) kr för befintliga Tele2Comviq eller Tele2-kunder*. 299 (239) kr för övriga.

PC-kort:
995 (796) kr

Inträdesavgift:
295 (236) kr

Introduktionserbjudandet tecknas med 18 månaders bindningstid, därefter 3 månaders uppsägningstid. Datatrafik överstigande 1GB per månad faktureras med 1:49 kr/MB. En faktureringsavgift om 19 kr tillkommer (0 kr med autogiro eller e-faktura). Efter bindningstiden på 18 månader återgår kunden till ordinarie prisplan. Ordinarie månadspris är från 399 kr. *Gäller även vid nytecknande av annan tjänst hos Tele2Comviq och Tele2. För fullständiga villkor och priser, se: www.tele2.se

Vid beställning får kunden hem ett paket som innehåller ett PC-kort, ett SIM-kort för dataabonnemanget, en CD-skiva med programvara samt en användarmanual.

Tele2Comviqs 3G-nät når drygt 90 procent av den svenska befolkningen. För aktuell täckning, se: http://www.tele2.se/mobiltackning3g

Markus Täkte, försäljningsansvarig företagskunder, Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 29,4 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.