Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 04 2005, 9:03 AM CET

Tele2Comviq lanserar nytt abonnemang utan bindningstid

Fortsätter möta krav på enklare prissättning med Comviq Kompis Plus

Tele2Comviq följer upp succén med abonnemanget Comviq Knock-Out med att lansera ytterligare ett alternativ utan bindningstid Comviq Kompis Plus. Med Comviq Kompis Plus ringer kunden för 0 kronor i minuten till 3,4 miljoner andra Tele2Comviqkunder och för 99 öre i minuten till alla övriga nät i Sverige. Abonnemanget är ett svar på ökade krav från konsumenterna att kunna välja bland fler obundna abonnemang, d v s utan långa bindningstider med avbetalning på en medföljande mobil. Comviq Kompis Plus är också ytterligare ett exempel på Tele2Comviqs målsättning att leverera alternativ med enklare och tydligare prissättning till svenska konsumenter.

Vi ser nu att en mycket stor del av alla mobilabonnemang vi säljer är helt utan bindningstid och därför fortsätter vi att möta kundernas efterfrågan med fler alternativ, säger Fredrik Berglund, VD på Tele2 Sverige AB. Vårt mål med Comviq Kompis Plus och Comviq Knock-Out, är att erbjuda marknadens enklaste och lägsta prissättning. Just nu ser vi att vi är de enda som driver den här linjen i Sverige!

Comviq Kompis Plus ligger i linje med de nya regler som Konsumentverket och mobiloperatörerna avtalat, gällande tydligare och enklare prissättning. De nya reglerna från Konsumentverket gäller från och med den 1 februari.

Comviq Kompis Plus finns till försäljning från och med idag och finns för både GSM- och 3G-användare. Tele2Comviq meddelar samtidigt att försäljningsperioden för Comviq Knock-Out förlängs till och med den 31 mars i år.

Det här kostar Comviq Kompis Plus:
Minutavgift Tele2Comviqs
nät i Sverige: 0 kr
Minutavgift övriga nät och
operatörer i Sverige: 99 öre
Öppningsavgift: 69 öre
SMS: 99 öre
MMS: 1,99 kr
Månadsavgift: 99 kr
Bindningstid: 0 månader
Inträdesavgift: 99 kr
Uppsägningstid: 3 månader
För mer information om priser och villkor, se www.comviq.se

Fredrik Berglund, VD Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26
Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 26 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och bolaget är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sedan 1997 sidonoterat på Nasdaq. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).