Pressmeddelande Tele2-koncernen aug 17 2005, 1:46 PM CET

Tele2Comviq lanserar videoklipp i mobilen tillsammans med SPORT-Expressen

Tele2Comviq lanserar idag en ny tjänst med rörliga sportnyheter till mobilen. Tjänsten, som nås via Tele2Comviqs wapportal i form av nedladdningsbara videoklipp, är resultatet av ett samarbete med TV-kanalen SPORT-Expressen.

I ett första steg kommer Tele2Comviqs mobilkunder att kunna ladda ner färska sportnyhetssändningar fem gånger dagligen varje vardag. Nyhetssändningarna på SPORT-Expressen följer svenska idrottare både i Sverige och utomlands, liksom de stora sportnyheterna i världen.

- Sportnyheter är något som är mycket populärt hos våra kunder. Vi ger nu våra mobilkunder ännu mer värde genom att de får möjligheten att följa favoritlag och idrottsstjärnor i rörlig bild i sina mobiltelefoner, säger Anders Steen, försäljningsansvarig för privatkunder på Tele2Comviq.

Att ladda ner ett videoklipp på 2-3 minuter kostar 5 kronor. Fram till årsskiftet bjuder Tele2Comviq på datatrafikkostnaden vid nedladdningen. Tjänsten fungerar för de flesta 3G-telefoner på marknaden.

Tjänsten finns tillgänglig via Tele2Comviqs wapportal, wap.comviq.se, under "Sport & Spel". TV-kanalen SPORT-Expressen startade under våren och finns med i utbudet från flera av de stora kabel-TV leverantörerna.

Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 29,4 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehålls-tjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.