Pressmeddelande Tele2-koncernen maj 18 2005, 1:39 PM CET

Tele2Comviq sänker priserna på Comviq.net med 22%

Tele2Comviq sänker minutpriserna på abonnemnanget och kontantkortet Comviq.net med 22%. Det nya minutpriset är 76 öre till både det fasta och mobila nätet i Sverige, oavsett operatör eller tid på dygnet. Priserna gäller abonnemang och kontantkort tecknade från och med 20 maj 2005.

- Med dagens prissänkning fortsätter vi att vara prisledande på marknaden för både kontantkort och abonnemang i Sverige. Vi står fast vid vårt löfte att det alltid ska vara billigare att ringa med oss, oavsett om kunden väljer abonnemang eller kontantkort, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder på Tele2 i Sverige.

Comviq.net finns till försäljning på webbplatsen www.comviq.net eller via kundservice.

Det här kostar nya Comviq.net (abonnemang och kontantkort):

Minutavgift till det fasta och mobila nätet i Sverige: 76 öre
SMS: 76 öre/styck
MMS: 1,76 kr/styck
Öppningsavgift: 76 öre
Månadsavgift: 0 kr
Bindningstid: 0 månader
Abonnemanget har en minimidebitering på 25 kronor som kunden kan ringa för.

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.net

Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 28,7 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.