Pressmeddelande Tele2-koncernen maj 17 2005, 9:52 AM CET

Tele2Comviq tar bort månadsavgiften och sänker SMS-priset till 19 öre på nya Comviq Kompis Plus

- Nu blir det ännu billigare att ringa med marknadens bästa Kompisabonnemang

Tele2Comviq sänker och förenklar priserna ytterligare på abonnemanget Comviq Kompis Plus. Priset för att skicka SMS till 3,5 miljoner Tele2Comviqkunder sänks idag från 99 öre till 19 öre med nya Comviq Kompis Plus. Dessutom tas månadsavgiften helt bort helt på detta abonnemang, och istället införs en minimidebitering som kunden kan ringa för. Priserna gäller vid nyteckning av abonnemanget.

Tele2Comviq fortsätter därmed att förtydliga prissättningen av mobiltelefoni, genom att helt ta bort den fasta månadsavgiften på alla nytecknade GSM-abonnemang.

- I och med succén för Comviq Knock-Out, ser vi att kunderna i större utsträckning efterfrågar låga enhetspriser dygnet runt och så låga fasta kostnader som möjligt, säger Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder på Tele2. Därför ser vi nu till att även Comviq Kompis Plus får en enklare prissättning.

Som ett led i enklare och tydligare prissättning, renodlas abonnemangsutbudet till att endast omfatta Comviq Knock-Out och Comviq.net, med marknadens lägsta enhetspriser, och Comviq Kompis Plus, med möjligheten att ringa för 0 kronor i minuten till 3,5 miljoner Tele2Comviqkunder i Sverige. De abonnemang som Tele2Comviq nu erbjuder, har därmed marknadens lägsta och tydligaste prissättning, utan vare sig bindningstider eller fasta månadsavgifter.

Abonnemangen Dag, Kväll, Kompis och Pott utgår från och med den 16 juni.

Nya Comviq Kompis Plus finns till försäljning från och med den 16 maj.

Det här kostar nya Comviq Kompis Plus:

Minutavgift till 3,5 miljoner
Tele2Comviqkunder: 0 kr
Minutavgift till fasta nätet
samt övriga mobiloperatörer
i Sverige: 1,69 kr
SMS i eget nät: 19 öre/styck
SMS till övriga nät: 69 öre/styck
MMS: 1,69 kr/styck
Öppningsavgift: 69 öre
Månadsavgift: 0 kr
Bindningstid: 0 månader

Abonnemanget har 3 månaders uppsägningstid samt en minimidebitering på 69 kronor per månad som kunden kan ringa för.

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.se

Anders Steen, försäljningsansvarig privatkunder Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har 28,7 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.