Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 03 2005, 3:45 PM CET

Tele2Comviqs kunder fortsätter ringa kostnadsfritt från Sydostasien

Tele2Comviq förlänger möjligheten för alla sina mobilkunder att ringa kostnadsfritt från de katastrofdrabbade länderna i Asien till Sverige i ytterligare sex dygn, dvs. till och med den 9 januari kl. 24.00 (CET). Anledningen är att många svenskar fortfarande befinner sig i området och behovet av att kommunicera är därför fortsatt stort.

För Tele2Comviqs abonnemangskunder som befinner sig i något av länderna gäller dessutom att de kan skicka gratis SMS och kostnadsfritt ta emot samtal.

De länder som omfattas är: Indien, Indonesien, Malaysia, Sri Lanka, Thailand och Bangladesh.

Malin Rydberg, Informationschef Tele2 AB, 08-56 26 40 00

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 26 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och bolaget är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sedan 1997 sidonoterat på Nasdaq. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).