Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 03 2006, 10:30 AM CET

Ändringar i ledningen för sydeuropa

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att Jean-Louis Constanza har valt att efter sju år inom Tele2 lämna sin anställning som Marknadsområdeschef för Tele2 i Sydeuropa och VD för Tele2 Frankrike. Andrea Filippetti, nuvarande VD för Tele2 Italien, utses till Marknadsområdeschef för Sydeuropa och Olivier Anstett, nuvarande COO (Chief Operating Officer) för Tele2 Frankrike utses till tillförordnad VD för Tele2 Frankrike.
Andrea Filippetti har varit VD för Tele2 Italien sedan 2000, en position han kommer att behålla parallellt med marknadsområdesansvaret för Sydeuropa. Under Andrea Filippettis tid som VD för Tele2 Italien har verksamheten utvecklats med stor framgång och Tele2 är idag landets ledande alternativa telekomoperatör inom fast telefoni.

Olivier Anstett har jobbat med produktutveckling och marknadsföring inom Tele2 sedan 1998 och har en bred erfarenhet från telekombranschen, inom vilken han varit verksam sedan 1991. Han var marknadschef för Tele2 Frankrike mellan 2001 och juni 2005, då han utsågs till COO för Tele2 Frankrike.

- Vi beklagar att Jean-Louis Constanza har valt att inte fortsätta inom Tele2, och vi tackar honom för den energi och kunskap han bidragit med under sina sju år hos oss. Vi ser fram emot att tillsammans med Andrea Filippetti och Olivier Anstett ta vara på den starka marknadsposition vi har byggt upp i Sydeuropa för att framgångsrikt fortsätta att utveckla vår verksamhet där, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2.

KONTAKTPERSONER

Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: 08 - 562 640 00