Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 05 2006, 8:11 AM CET

Gratis MMS på fredagar för alla Tele2Comviqkunder

Tele2Comviq introducerar gratis MMS på fredagar för alla privatkunder. Under hela fredagsdygnet kan Tele2Comviqs kunder skicka obegränsat med MMS till sina vänner och familj utan kostnad. Erbjudandet gäller oavsett vilken operatör mottagaren har.

-- Genom att erbjuda gratis MMS vill vi inspirera våra kunder att skicka några extra glada bildhälsningar på fredagar, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Idag är hela 70 procent av alla mobiler som säljs utrustade med en kamera*, vilket innebär att många av våra kunder har möjlighet att utnyttja vårt fredagserbjudande.

Erbjudandet, som gäller från och med i morgon (6 oktober) och alla fredagar året ut, omfattar MMS skickade till alla operatörer inom Sverige.

* Branschstatistik från MTB - MobilTeleBranschen

MMS-priser hos Tele2Comviq:

För fullständiga priser och villkor, se www.tele2.se

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.