Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 24 2006, 8:00 AM CET

HÅKAN ZADLER, FINANSDIREKTÖR I TELE2 AB, HAR BESLUTAT ATT LÄMNA TELE2

Stockholm - Tele2 AB ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2 A och TEL2 B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelade idag att Håkan Zadler, finansdirektör i Tele2 AB, har beslutat att lämna Tele2.

Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef, Tele2 AB kommenterade: "Jag har uppskattat det nära och goda samarbete jag haft med Håkan under de drygt sex år han varit hos oss och jag önskar honom lycka till i framtiden.

Håkan lämnar sin tjänst i januari. En ny finansdirektör beräknas att kunna presenteras innan årskiftet.

KONTAKTPERSONER
Lars-Johan Jarnheimer            Telefon: 08 - 5626 4000
Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB

Dwayne Taylor                          Telefon: + 44 (0)20 7321 5038
Investerarfrågor

Besök gärna vår hemsida: www.tele2.com

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkeltelekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 31 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarderoch uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.