Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 10 2006, 8:45 AM CET

NYA DATUM FÖR FINANSIELLA RAPPORTER 2006

Tele2 AB ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), meddelar följande nya datum för delårsrapporter under 2006:

Kvartal 1 2006, delårsrapport: 3 maj
Kvartal 2 2006, delårsrapport: 1 augusti
Kvartal 3 2006, delårsrapport: 1 november
Årsstämma (Stockholm): 10 maj (oförändrat)

KONTAKTPERSONER
Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038
Lena Krauss, Telefon: 08 - 562 000 45
Investerarfrågor

Besök gärna vår hemsida: www.tele2.com

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under år 2005 omsatte bolaget 50 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.