Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 30 2006, 8:18 AM CET

Provspela nytt mobilspel varje dag med Tele2Comviq

- Lagom till höstlovet är det världspremiär för nya innehållstjänsten Gratis Mobilspel

Som första operatör i världen lanserar Tele2 idag tjänsten Gratis Mobilspel, som innebär att alla Tele2Comviqkunder får en unik möjlighet att testa mobilspel utan att behöva betala för dem*. Varje dag kommer ett nytt spel att finnas tillgängligt som Tele2Comviqs kunder kan spela hur mycket de vill under ett kalenderdygn.

- Eftersom spel är en av de mest populära tjänsterna på vår mobila portal vill vi göra det ännu enklare för våra kunder att välja vilka spel de vill köpa, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Precis som datorspelare i alla tider kunnat testa nya spel gratis, är Tele2 nu först med att erbjuda en liknande möjlighet även för mobilanvändarna.

Några exempel på de hundratals spel som kunderna kommer att kunna testa i fullversion är skidspelet Winter Sports, pokerspelet Vegas Table och Adventurer 2 - uppföljaren till ett av världens mest sålda mobilspel.

För att få tillgång till tjänsten går kunden in på Tele2s portal i mobilen (mobil.tele2.se) och laddar ned programmet Gratis Mobilspel, som sparas i mobiltelefonen. För att sedan spela dagens spel är det bara att starta programmet direkt från mobilen. Kunden får då frågan om de vill spela dagens gratisspel eller om de vill köpa spelet de testade sist. Om man väljer att köpa ett spel kostar de mellan 20-50 kronor och betalas via faktura eller dras direkt från kontantkortet.

- Det är extra roligt att vi lanserar den här tjänsten lagom till när höstlovet börjar. Många höstlovslediga skolungdomar kan nu ägna regniga dagar eller långa resor till att testa att spela nya roliga spel i mobilen utan att föräldrarna behöver oroa sig för vad det kostar, fortsätter Thomas Ekman.

* Kostnad för nedladdning tillkommer, cirka 3 kronor per spel.

Gratis Mobilspel är en unik tjänst som är utvecklad av företaget Eurovip Group AB. I Tele2s utbud finns spel som fungerar på både nyare och äldre telefoner för att så många kunder som möjligt ska kunna dra nytta av Gratis Mobilspel. Att ladda ned ett spel tar cirka 15 sek via 3G och cirka 40 sekunder via GSM. För mer information, se www.tele2.se.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.