Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 02 2006, 11:38 AM CET

Rekordlåga priser på utlandssamtal när Tele2Comviq sänker priserna på Kontant Amigos - Ring till utlandet med mobilen från 45 öre i minuten

Tele2Comviq sänker idag priserna på utlandssamtal för Comviq Kontant Amigos. De nya utlandspriserna omfattar ett trettiotal länder och är från 45 öre per minut. Som tidigare ringer Amigos-kunderna till mycket konkurrenskraftiga priser till ytterligare ett 50-tal länder samt för 0 kr per minut till 3,5 miljoner mobiler inom Tele2Comviqs nät i Sverige.

- Våra kunder ska alltid få de bästa priserna, därför sänker vi nu minutavgifterna på Amigos ytterligare, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Kontant Amigos har sedan tidigare varit det självklara valet för dem som vill ringa riktigt billigt från mobilen till släkt och vänner i ett stort antal länder. Med dagens prissänkning förstärker vi den positionen ytterligare.

Amigos-kunder kan från och med klockan 11.00 idag, torsdag den 2 mars, ringa till bland annat det fasta nätet i Polen och Tjeckien för endast 45 öre i minuten. Priserna till det fasta nätet i Brasilien sänks från 8 kronor till endast 95 öre per minut. Sedan tidigare ringer Amigos-kunder för endast en krona i minuten till fasta nätet i Kina, USA och ytterligare ett tiotal länder. Dessutom ringer kunderna till det fasta nätet i Norden, Ryssland och 23 andra europeiska länder för 50 öre i minuten.

Många av Amigos-kunderna har uttryckt en önskan om att få hjälp av kundservice på sitt eget hemspråk. För att göra kontakten med Tele2Comviq ännu enklare, finns sedan i höstas också möjligheten att få prata med kundtjänst på arabiska och persiska. Tele2Comviqs kundservice på arabiska och persiska har öppet vardagar klockan 8-17 och nås på 0774-45 45 45 (arabiska) eller 0774-45 45 46 (persiska). Det går även att skicka e-postmeddelanden till: flersprakig@tele2.se.

Comviq Kontant Amigos finns att köpa på www.tele2.se eller hos Tele2Comviqs tusentals återförsäljare, så som kiosker och närbutiker, över hela Sverige.

Se nästa sida för ytterligare prisexempel.
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2Comviq är en del av Tele2, Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.

Prisexempel Kontant Amigos

Prissänkta destinationer från den 2 mars

Minutpriser till Tele2Comviq Mobil
0:00
Minutpriser till det fasta nätet och övriga mobiloperatörer i Sverige
2:49
Öppningsavgift
0:69
SMS
0:99

Priserna ovan är exempel. För fullständiga villkor och priser till alla länder, se: www.tele2.se. Alla priser ovan gäller samtal från Sverige och är inklusive moms. Värde­beviset Amigos kostar 200 kr och gäller i 30 dagar från senaste påtankning. Kunden kan fylla på med fler värdebevis under tiden och på så sätt förlänga perioden med 30 nya dagar. Om kunden väljer att inte tanka på ett nytt värdebevis inom 30 dagar blir kontantkortet ett vanligt Comviq Kontant. Det saldo som är kvar behålls naturligtvis av kunden.