Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 19 2006, 9:30 AM CET

Ring till alla mobiler från hemtelefonen för 49 öre med nya Tele2 Knock-Out - Tele2 lanserar Knock-Out för fast telefoni

Idag lanseras Tele2 Knock-Out för fast telefoni. Knock-Out är ett succékoncept för enkel och billig telefoni som hittills bara funnits för mobilen. Från och med idag kan kunder som tecknar sig för Tele2 Knock-Out även ringa från sin fasta hemtelefon till de bästa priserna. Minutkostnaden är endast 49 öre till alla mobiler och 19 öre till alla fasta telefoner. Dessutom har Tele2 Knock-Out vare sig månadsavgifter eller bindningstider, förutom det obligatoriska abonnemanget för fast telefoni.
- Precis som Knock-Out revolutionerade mobilmarknaden när det släpptes för drygt ett år sedan, vill vi nu förenkla den fasta telefonin, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Det är tydligt att kunderna inom all typ av telefoni vill ha låga och lättförståeliga priser, utan att behöva binda sig till dyra tilläggskostnader. Med Tele2 Knock-Out kommer våra kunder att se särskilt stora besparingar när de ringer till mobiltelefoner.

Kunderna har även möjligheten att flytta sitt fasta abonnemang till Tele2 och spara ytterligare pengar. Sedan monopolet bröts 2004 kan kunder teckna sitt telefonabonnemang hos valfri operatör. Om kunderna har sitt fasta abonnemang hos Tele2 får de ett billigare abonnemang, låga samtalskostnader och allt samlat på en faktura. Enligt en färsk rapport från Post- och Telestyrelsen (PTS) är Tele2 den operatör som ökat mest på fasta abonnemang sedan konkurrensen blev fri.

Priser för Tele2 Knock-Out dygnet runt
Minutavgift till alla svenska mobiloperatörer:
49 öre

Minutavgift till alla fasta telefoner inom Sverige:
19 öre

Öppningsavgift:
69 öre per samtal

Minutavgift utlandssamtal:
Enligt ordinarie utlandsprislista, från 49 öre per minut (Danmark, Finland och Norge)

Tele2 Knock-Out har ingen bindningsstid eller fast månadsavgift, däremot en minimidebitering om 19 kronor per månad att ringa för. Tele2 Knock-Out kan kombineras med tilläggstjänster som Tele2 Utland, men inte med andra ordinarie prisplaner. En faktureringsavgift om 19 kronor tillkommer (0 kr med autogiro eller e-faktura). Tele2 Fast Abonnemang kostar 119 kronor i månaden. För fullständiga priser och villkor se: www.tele2.se.
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB,
tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626