Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 27 2006, 7:59 AM CET

Tele2 bjuder alla Tele2Comviq-kunder på årets julklapp

- Gratis ljudböcker i mobilen i en hel månad, värde 169 kronor

Tele2 bjuder tillsammans med BOKiLUR alla Tele2Comviq-kunder på en tidig julklapp, att lyssna på ljudböcker i mobilen helt utan kostnad i 31 dagar. Kunderna får tillgång till samtliga BOKiLURs cirka 150 titlar. Ingen kostnad tillkommer för vare sig ljudboken eller datatrafiken. Ordinarie pris för en månads prenumeration är 169 kronor.

- Ljudboken utsågs nyligen till Årets julklapp av Handelns utredningsinstitut, och därför är det extra roligt att få erbjuda våra mobilkunder den här populära tjänsten helt gratis i en månad, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Vi hoppas att många tar tillvara på möjligheten att njuta av en god bok i mobilen och även tipsar om erbjudandet till vänner och bekanta.

BOKiLUR har ett brett utbud av ljudböcker. Populärast just nu är bland andra Jan Guillous Madame Terror och Kajsa Ingemarssons Små citroner gula. En språkkurs ligger också med på topp 10-listan, något som kan passa extra bra under julledigheten.

För att få en månads gratis prenumeration skickar kunden ett SMS med texten LJUDBOK till kortnummer 71160. Kunden får då ett svars-SMS med en länk att klicka på för att ladda ned ljudboken.

Erbjudandet gäller från och med idag, måndag den 27 november och kan utnyttjas fram till den 31 december. Från och med det datum tjänsten aktiveras kan kunden under 31 dagar lyssna på ett obegränsat antal ljudböcker i sin mobiltelefon.

Tjänsten kan sägas upp när som helst och kunden förbinder sig inte till fortsatt prenumeration. Erbjudandet gäller Tele2Comviq-kunder och skall aktiveras senast den 31/12 2006. Datatrafiken är gratis inom Sverige för alla Tele2Comviq-kunder. Ordinarie SMS-taxa tillkommer vid aktivering av erbjudandet. För mer information, se www.tele2.se.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.