Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 26 2006, 8:59 AM CET

Tele2 fortsätter leverera mobiltelefoni till 24 000 anställda inom Stockholms läns landsting

Tele2 fortsätter att leverera mobiltelefoni till cirka 24 000 anställda inom Stockholms läns landsting. Tele2 har försett landstinget med mobiltelefoni sedan 1994, och det nya avtalet innebär ett fortsatt samarbete i ytterligare fem år. Ordervärdet beräknas uppgå till 165 miljoner kronor.

Inom ramen för upphandlingen har Stockholms läns landsting valt att upphandla en helhetslösning för kommunikationstjänster från en leverantör. Avtalspart är TDC Dotcom, där Tele2 ingår i avtalet som exklusiv leverantör av mobiltelefoni.

- Vi är väldigt glada över att Stockholms läns landsting visar fortsatt förtroende för oss, säger Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2. Vårt långa samarbete är ett bevis för att vi har förmågan att alltid kunna tillhandahålla de lägsta priserna i kombination med både hög kvalitet och bra funktionalitet.

Markus Täkte, ansvarig företagsmarknaden på Tele2 Sverige AB,
tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor