Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 15 2006, 10:32 AM CET

Tele2 ger företag bästa fasta priset på mobiltelefoni med växeltjänster

Obegränsat ringande och växelfunktionalitet för 549 kr/mån

Tele2 inför idag ett nytt fastpriserbjudande som kombinerar den populära tjänsten Mobila Växeln med Tele2 Fastpris för endast 549 kronor per månad och användare. Nu kan kunderna ringa inom Sverige för en fast månadskostnad och samtidigt få tillgång till växelfunktionalitet via mobilen.

- Många företag väljer att överge de fasta telefonerna och enbart använda mobilen. Samtidigt vill de ha kontroll på vad ringandet kostar, oavsett hur mycket de använder telefonen. Med kombinationen av Mobila Växeln och Fastpris, möter vi behoven av mobilitet och kontroll till marknadens vassaste pris, säger Markus Täkte, ansvarig företagsmarknaden på Tele2.

Eftersom Tele2 driftar och förvaltar den Mobila Växeln, utgör den en enkel lösning för företag som vill ge medarbetarna tillgång till växelfunktioner, utan att själva äga eller underhålla en telefonväxel. Med den Mobila Växeln nås alltid medarbetarna på samma fasta nummer, även när de är på resande fot. De kan dessutom utnyttja tjänster som till exempel vidarekoppling och hänvisning, via sin mobiltelefon.

Tele2 Fastpris med Mobila Växeln

För fullständiga prisuppgifter och villkor samt övriga företagstjänster, se www.tele2.se. Tele2 Fastpris gäller för upp till 3 000 samtalsminuter samt för 3 000 SMS och MMS per månad. Priserna gäller inom Sverige. Till utlandet ringer kunden till vanliga utlandstaxor. Tele2 Fastpris är ett obundet abonnemang med 3 månaders uppsägningstid och finns för både GSM- och 3G-kunder. Kunder som redan idag har Tele2 Fastpris kan teckna tjänsten Mobila Växeln för en extra månadskostnad på 150 kronor per abonnemang, exklusive moms.

Markus Täkte, ansvarig företagsmarknaden på Tele2 Sverige AB,
tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.