Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 08 2006, 7:58 AM CET

Tele2 lanserar mobilabonnemang helt utan minutpris

Tele2 lanserar idag ett unikt mobilabonnemang med marknadens enklaste prissättning. Med Tele2 Smart är Tele2 första operat��r att ta betalt per samtal istället för per minut. Ett samtal kostar alltid bara 69 öre till alla telefoner i Sverige oavsett hur länge kunden pratar.

- Med Tele2 Smart revolutionerar vi marknaden igen och inför ett helt nytt sätt att ta betalt för mobiltelefoni med slopade minutpriser. Nu är vi den enda operatören som faktiskt kan säga exakt vad ett samtal kostar oavsett hur man vänder och vrider på det, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Med Tele2 Smart ringer kunden till en fast kostnad på 69 öre per samtal till alla mobiler och fasta telefoner inom Sverige, oberoende av vilken operatör mottagaren har och hur långt samtalet är. Kostnaden för SMS och MMS är 69 öre per styck till alla mobilnät i Sverige och månadsavgiften för abonnemanget är 169 kronor.

Genom lanseringen av Smart, har Tele2 nu fyra mobilabonnemang som gör det möjligt för alla att ringa till bästa pris - KnockOut för den som ringer lite, Kompis för den som ringer mycket i Tele2s mobilnät, Smart för den som ringer många och även långa samtal samt Fastpris för den som vill kunna ringa, SMS:a och MMS:a obegränsat och istället betala en något högre fast månadskostnad.

Priser för Tele2 Smart

Tele2 Smart fungerar både med GSM- och 3G-telefoner. Abonnemanget har 3 månaders uppsägningstid och ingen bindningstid. Alla priser gäller samtal dygnet runt inom Sverige och är inklusive moms. Abonnemanget kan även tecknas av företag. Tele2 Smart finns att köpa via hemsidan i Tele2s webbutik eller hos Tele2s återförsäljare i hela Sverige. För fullständiga villkor och priser, se www.tele2.se.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.