Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 13 2006, 8:00 AM CET

Tele2 lanserar ny fullspäckad innehållsportal inför sommaren

- Tele2s kunder får tillgång till marknadens största utbud av tv-kanaler, skräddarsydda musikkanaler och genom BOKiLUR exklusiv tillgång till Hamilton-ljudböckerna

Tele2 nylanserar sin mobila portal som nu får ett helt nytt utseende med förenklad navigering, utökat innehåll och tydligare prissättning. Tele2s kunder kan via mobilen ta del av ett brett och högaktuellt utbud inom tv, radio, musik, ljudböcker, nyheter och fotboll.

Som en del i satsningen har Tele2 inlett ett exklusivt samarbete med Piratförlaget och BOKiLUR, som innebär att Tele2 som enda operatör kan erbjuda sina kunder att lyssna på Jan Guillous Hamilton-böcker direkt i mobilen under sommaren.

- I takt med att våra kunder får allt mer avancerade mobiltelefoner ökar efterfrågan på roliga och aktuella innehållstjänster. Därför har vi gjort en storsatsning på vår mobila portal inför sommaren med massor av nytt och spännande innehåll som musik, tv, sport och ljudböcker, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Tele2s kunder har nu tillgång till marknadens största utbud av MobilTV, med bland annat de populära kanalerna TV3 TO GO, BBC World och TV4. Dessutom finns nischade kanaler som Comedy Time, Persian Music Channel och internationella nyhetskanaler på bland annat arabiska, franska och ryska. Tele2 satsar också ytterligare på sina musiktjänster med skräddarsydda reklamfria musikkanaler för alla smaker och erbjuder en specialsajt för fotbollstokiga som vill följa sommarens fotbollsevenemang.

- En del kunder vill använda innehållstjänster i större utsträckning, men har tvekat eftersom det har varit otydligt vad det kostar. Nu tar vi ett första steg och inför ett nytt sätt att ta betalt för en del av tjänsterna, med fasta priser som är enkla att förstå, säger Thomas Ekman.

Genom den nya prissättningen betalar kunderna ett fast pris för många av tjänsterna, där datatrafiken ingår. Exempelvis kostar det 9 kronor att prenumerera på en tv-kanal under 30 dagar oavsett hur mycket kunden tittar. Det innebär också att kunderna kan välja ut de tv- och musikkanaler de verkligen är intresserade av.

För mer information om innehållet på Tele2s mobila portal, se wap.tele2.se eller läs mer på www.tele2.se.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.