Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 28 2006, 10:56 AM CET

Tele2 lanserar Quattro Play

Först i Sverige med nytt paket som gör det billigare att se på tv, ringa och surfa - från 128 kronor i månaden
Tele2 introducerar ett helt nytt sätt för hyresgäster och bostadsrättsägare att köpa TV, bredband och telefoni i ett enda paket. Quattro Play, som paketet kallas, innebär att TV, fast telefoni, mobiltelefoni och bredband köps i ett enda paket till ett lägre pris än om de olika tjänsterna köps separat. Tele2 är den enda leverantören i Sverige idag som erbjuder ett komplett utbud av de fyra tjänsterna i ett paket.

- Svenska hushållens behov av smarta tjänster för kommunikation och underhållning ökar hela tiden. Med Quattro Play kan vi möta de krav som boende i flerfamiljshus har på att kunna nyttja teknikens möjligheter för att få både TV, fast telefoni, mobiltelefoni och bredband på ett smartare sätt och till vettiga priser, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 i Sverige.

I Quattro Play-paketet ingår digital-TV, fast telefoni genom bredbandsnätet, bredbandsaccess till Internet och ett mobilabonnemang. Kunder som idag ringer med traditionellt ansluten telefoni, sparar minst 1 500 kr per år, bara genom att slippa betala abonnemangsavgiften för den fasta telefonen.

Kalmarhem är en av flera fastighetsägare som har valt Quattro Play och möjligheten att erbjuda attraktiva tjänster för sina boende.

-  För oss är det viktigt att hitta tjänster som ger ett mervärde till våra hyresgäster, vilket Tele2s Quattro Play-paket ger säger Per Holm, teknik- och miljöchef på Kalmarhem i Sverige. Vi ser ett stort värde i att de både kan välja fritt bland de olika tjänsterna och att de, genom vårt avtal, kan köpa de här tjänsterna mycket billigare än om de skaffade dem på annat sätt.

Tele2s erbjudande ger konsumenten valfrihet att sätta ihop ett paket av de olika tjänsterna beroende på hur många TV-kanaler man vill ha eller hur mycket man ringer. Med de flexibla paketen i storlekarna small, medium och large kan hushållen själva styra kostnaderna.

Så här ser de olika Quattro Play-paketen ut:

För fullständiga villkor och priser se www.tele2vision.se och www.tele2.se.
*Den rörliga samtalskostnaden är inte inkluderad i det angivna priset.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-5626 4707 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 31 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.