Pressmeddelande Tele2-koncernen aug 23 2006, 8:05 AM CET

Tele2 lanserar Sveriges billigaste bredband i eget nät

- Priser från 99 kronor i månaden

Tele2 introducerar idag en helt nytt och kraftigt prissänkt erbjudande till befintliga och nya bredbandskunder. Med priser från 99 kronor i månaden, erbjuder Tele2 nu bredband till priser som är upp till 50 % lägre ��n konkurrenternas. Det innebär att en vanlig bredbandsanvändare kan spara upp till 1 200 kronor om året genom att byta till Tele2.

Tele2 är sedan en tid tillbaka i full gång med att bygga ett eget bredbandsnät runtom i landet. I nuläget täcker nätet 22 % av hushållen i Sverige. Målet är att bli den största alternativa bredbandsoperatören i Sverige.

- Vi väljer nu att ta steget fullt ut och storsatsa på ett eget bredbandsnät som gör att vi kan erbjuda marknadens bästa bredbandspriser för både privatpersoner och företag, säger Niclas Palmstierna, VD för Tele2 Sverige. Det här visar hur billigt bredband skulle kunna bli för alla i landet om TeliaSonera släpper sitt monopol på accessnätet.

Målgruppen för Tele2s nya erbjudande är både befintliga bredbandsanvändare som vill sänka sina Internetkostnader, och de med uppringt modem som hittills tyckt att bredband varit för dyrt. Tele2Bredband ADSL kan tecknas av både privatpersoner och företag.

- När allt fler nu går över från uppringt modem till bredband är det extra angeläget att kunna erbjuda kunderna bredband till ett riktigt lågt pris, säger Thomas Ekman, ansvarig privatmarknaden på Tele2. Med vårt erbjudande kan fler skaffa bredband.

Prislista Tele2 Bredband ADSL

Alla priser är inklusive moms. För mer information om priser och tillgänglighet, se www.tele2.se

Thomas Ekman, ansvarig privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07, Niclas Palmstierna, VD Tele2 Sverige AB, tel 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.