Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 27 2006, 10:00 AM CET

TELE2 TECKNAR NATIONELLT ROAMINGAVTAL I SCHWEIZ

Tele2 AB, Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelade idag att bolaget stärker sina mobiltelefonitjänster i Schweiz med tecknandet av ett nationellt roamingavtal med Sunrise (TDC).
Idag har Tele2 ett eget citynät för mobiltelefoni i Zürich och företaget planerar även för nätutbyggnad i ytterligare städer i Schweiz, vilket i kombination med nationell roaming innebär att Tele2 kan erbjuda attraktiva priser för mobiltjänster i hela Schweiz.

- Det gläder oss att kunna ta ett ytterliga steg på den schweiziska mobilmarknaden med nationell roaming. Nu kan vi erbjuda våra attraktiva mobilpriser i hela Schweiz, samtidigt som vi fortsätter utbyggnaden av citynät i städerna, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2.

KONTAKTPERSONER
Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: 08 - 5626 4000
Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB
Håkan Zadler, Telefon: 08 - 5626 4000
Finansdirektör, Tele2 AB
Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038
Lena Krauss, Telefon: 08 - 5620 0045
Investerarfrågor

Besök gärna vår hemsida: www.tele2.com

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.