Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 18 2006, 9:59 AM CET

Tele2 utmanar med Mail i mobilen till marknadens bästa pris

Alltid tillgång till e-post, kalender och kontakter för endast 149 kr/månad - över 40 % billigare än konkurrenterna

Tele2 lanserar idag Mail i mobilen, en tjänst som ger företagskunder möjligheten att läsa och svara på e-postmeddelanden med hjälp av mobilen. Förutom e-post, ger Mail i mobilen även tillgång till samma kalender- och kontaktinformation som finns på datorn på kontoret. Mail i mobilen kostar endast 149 kronor per månad och användare.

- Mail i mobilen underlättar på kundbesök, affärsresor eller i andra sammanhang där man inte vill bära med sig datorn för att kunna använda e-post. När vi nu pressar priserna blir mobil e-post för första gången tillgängligt för alla på företaget. Dessutom fungerar tjänsten med de flesta nyare mobiltelefoner, så användaren kan ofta behålla sin favorittelefon, säger Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2.

Mail i mobilen är en pushmail-tjänst där varje förändring syns direkt i både mobiltelefon och dator, så att användarna hela tiden arbetar med uppdaterad information. All kommunikation är krypterad och säker.

Mail i mobilen fungerar med både 2G- och 3G-abonnemang på de flesta nyare mobiltelefoner och smartphones på marknaden. Tjänsten kan användas tillsammans med datorer som har e-postprogrammen Microsoft Outlook eller Lotus Notes.

Allt som behövs för att komma igång med Mail i mobilen är att installera en mjukvara i mobiltelefonen. Dessutom behöver företaget ansluta en fristående PC till mailservern och installera en mjukvara, en så kallad push-connector.

Alla priser är exklusive moms. 150 Mb e-post ingår i Mail i mobilen varje månad inom Sverige. En normalanvändare behöver cirka 3-6 Mb per månad. Om användaren överstiger 150 Mb, kostar varje ytterligare Mb 3 kronor. För kunder som tecknar Mail i mobilen innan 30 juni 2006 bjuder Tele2 på inträdesavgiften. Därefter är inträdesavgiften 99 kronor per abonnemang. En komplett lista över de mobiltelefoner som är kompatibla med Mail i mobilen finns på hemsidan. För fullständiga prisuppgifter, tekniska specifikationer och villkor samt övriga företagstjänster, se www.tele2.se.

Markus Täkte, ansvarig företagsmarknaden på Tele2 Sverige AB,
tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.