Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 20 2006, 9:27 AM CET

Tele2 utökar och prissänker tjänsten Mail i mobilen

Idag lanserar Tele2 en ny version av tjänsten Mail i mobilen för företag. Den nya versionen har inga begränsningar i antalet användare, och är dessutom enklare att administrera för såväl användare som företagets IT-avdelning. Samtidigt sänks priset till 99 kronor i månaden per användare.

Allt fler företag har insett fördelarna med att kunna läsa och skicka e-post med hjälp av mobiltelefonen. Därför har Tele2 också tagit fram en ny version av tjänsten Mail i mobilen, som i flera avseenden skiljer sig från den tjänst som lanserades i våras.

- Den nya versionen är billigare för företaget och enklare för användarna. Med dagens
lansering flyttar vi fram Tele2s position när det gäller att möta företagens krav på mobilitet, säger Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2 Sverige.

Tele2 har testat den nya versionen på ett antal företag. En av testkunderna är Stockholms Kooperativa Bostadsförening (SKB), som låtit fem anställda testa Mail i mobilen. Samtliga fem testpiloter har rörliga arbetsuppgifter men med olika funktioner i företaget.

- Alla är överens om att det här är en underbar tjänst, och att de nu känner sig riktigt mobila. Ett exempel är en av våra reparatörer som åker runt och gör underhållsarbeten i våra fastigheter. Han behöver inte längre åka till kontoret bara för att läsa sin e-post, säger Peter Carlsson, IT-ansvarig i SKB.

SKB har inte gjort några beräkningar på hur stora besparingar tjänsten innebär för företaget, men enligt Peter Carlsson kommer man att fortsätta med tjänsten.

- Vi är idag 120 anställda, och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vi implementerar tjänsten till alla som har mobiltelefon.

Det skulle i så fall innebära att SKB:s medarbetare kommer att kunna läsa och skicka ett obegränsat antal e-postmeddelanden via mobilen - för 99 kronor i månaden per användare.