Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 16 2006, 8:00 AM CET

TELE2 UTSER NY EXECUTIVE VICE PRESIDENT SALES & MARKETING

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att bolaget utsett Anders Olsson, nuvarande marknadsområdeschef för Centraleuropa och VD för Tele2 Tyskland, till Executive vice President Sales & Marketing.
Anders Olsson har varit anställd hos Tele2 sedan 1997, bland annat som marknadschef för Tele2 Italien och marknadskoordinator på gruppnivå, utöver sin nuvarande position som marknadsområdeschef för Centraleuropa. Anders Olsson efterträder Fredrik Berglund som har valt att lämna bolaget av familjeskäl.

- Anders Olssons nioåriga erfarenhet i bolaget och hans breda och framgångsrika kunskaper inom marknadsföring och försäljning ger oss stora fördelar i vårt jobb att vidareutveckla Tele2s position i Europa. Fredrik Berglund, som innehaft positionen en kortare tid efter att ha varit marknadsområdeschef för vår nordiska verksamhet, lämnar oss av familjeskäl, vilket vi respekterar. Vi vill samtidigt passa på att tacka Fredrik för hans stora insatser och för att han har varit med att bygga Tele2 till Europas ledande telekomoperatör, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2.

KONTAKTPERSONER

Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: 08 - 562 640 00