Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 23 2006, 11:03 AM CET

Tele2Comviq behåller 49-öringen - Comviq Knock-Out Limited Edition blir "Unlimited" - Samma låga priser på både kontantkort och abonnemang

Tele2Comviq behåller de rekordlåga minutpriserna på 49 öre, som infördes med Comviq Knock-Out Limited Edition i november, för både kontantkorts- och abonnemangskunder. Med Comviq Knock-Out får kunderna inte bara marknadens bästa minutpriser dygnet runt, utan ringer även utan månads- eller dygnsavgift.
- Vi förlänger idag succén med 49-öringen, så att våra kunder kan forsätta att ringa till marknadens bästa minutpris även efter 31 januari. Man kan säga att Knock-Out Limited Edition nu blir "Unlimited", säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2Comviq. Vi har valt att ge våra kunder ännu större valfrihet genom att göra det lika billigt att ringa med kontantkort som med abonnemang. Den enda skillnaden är hur man väljer att betala - i förskott eller i efterskott.

De nya priserna gäller alla som tankar Kontant Knock-Out eller tecknar nytt Knock-Out-abonnemang. Abonnemangskunder med Comviq Knock-Out Limited Edition behåller sina låga priser. Comviq Knock-Out kan beställas direkt på Tele2s hemsida eller tecknas hos någon av Tele2s återförsäljare.

- Vi vet att många fått en telefon i julklapp. Om de ringer med Knock-Out kan de utnyttja sin telefon mycket mer, utan att det känns i plånboken. Att vi har de bästa priserna visar inte minst den oberoende Telepriskollen på PTS hemsida, där kunderna själva kan jämföra priserna utifrån sina egna mobilvanor, avslutar Thomas Ekman.

Priser för Knock-Out
Samtal dygnet runt till alla nät och operatörer i Sverige: 49 öre/minut
SMS: 69 öre/styck
MMS: 1, 69 kr/styck
Öppningsavgift: 69 öre/samtal

Värdebeviset Kontant Knock-Out finns i valörerna 50 eller 125 kronor och gäller i 30 dagar. Kunden kan enkelt förlänga Knock-Out-prisperioden genom att tanka på med ett nytt värdebevis. Om kunden väljer att inte tanka på ett nytt värdebevis inom de 30 dagarna blir kontantkortet ett vanligt Comviq Kontant. Det saldo som är kvar behålls naturligtvis av kunden.

Inträdesavgiften för abonnemanget Comviq Knock-Out är 99 kronor. Abonnemanget har ingen bindningstid eller fast månadsavgift, däremot en minimidebitering om 69 kronor per månad att ringa för. Uppsägningstiden för Comviq Knock-Out är 3 månader. En faktureringsavgift om 19 kr tillkommer (0 kr med autogiro eller e-faktura). För fullständiga priser och villkor se: www.tele2.se.
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB,
tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626