Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 23 2006, 10:17 AM CET

Tele2Comviq sänker priserna på Kontant Kompis - SMS:a för 19 öre till 3,5 miljoner mobiler

Tele2Comviq sänker priserna på Kontant Kompis
- SMS:a för 19 öre till 3,5 miljoner mobiler

Tele2Comviq sänker idag SMS-priserna för Comviq Kontant Kompis, kontantkortet som ger kunderna möjligheten att ringa för 0 kronor per minut till 3,5 miljoner Tele2Comviq­-mobiler. Nu kan kunderna även SMS:a för rekordlåga 19 öre.

- Över hälften av mobilanvändarna i Sverige väljer att ringa med kontantkort, något som är särskilt vanligt bland ungdomar, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2Comviq. För denna grupp är det inte bara vanliga röstsamtal som är viktigt, de är också storanvändare av SMS. Därför spetsar vi nu vårt erbjudande ytterligare och ger dem chansen att skicka SMS till marknadens bästa priser. Självklart kan de som vanligt ringa sina kompisar inom Tele2Comviqs nät utan minutkostnad.

Priserna gäller både nya och befintliga kunder som tankar Comviq Kontant Kompis från och med idag, torsdagen den 23 februari. Comviq Kontant Kompis kan enkelt beställas genom att SMS:a ordet kompis och personnumret, "Kompis ÅÅMMDD-XXXX",  till 71600 från mobiltelefonen, eller via Tele2s hemsida. Dessutom finns Kontant Kompis som vanligt hos alla återförsäljare som säljer Comviq Kontant.

- Som en av de största operatörerna på marknaden kan vi ha riktigt bra priser inom vårt eget nät. Sedan vi lanserade Kompis för nästan två år sedan har antalet Kompisar ökat dag för dag, säger Thomas Ekman. Idag har vi ett stort nätverk av Kompisar som ringer billigt till totalt 3,5 miljoner Tele2Comviq-mobiler. Från och med i morgon kan våra Kompis-kunder använda en ny funktion på vår hemsida som inte bara talar om till vilka de kan ringa billigt, utan också visar hela nätverket av egna och andras Kompisar.

Priser för Kontant Kompis

Värdebeviset Comviq Kontant Kompis kostar 150 kronor och gäller i 30 dagar. Om kunden väljer att inte tanka på ett nytt värdebevis inom de 30 dagarna blir kontantkortet ett vanligt Comviq Kontant. Det saldo som är kvar behålls naturligtvis av kunden. För fullständiga priser och villkor se: www.tele2.se.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB,
tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2Comviq är en del av Tele2, Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.