Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 05 2006, 7:57 AM CET

Tele2Comviq sänker priserna till 42 länder med Kontant Amigos - Behåller den ledande prispositionen på utlandssamtal från mobilen

Bara en månad efter den senaste prissänkningen pressar Tele2Comviq idag priserna ytterligare på mobilsamtal till utlandet med Comviq Kontant Amigos. Dagens prissänkning omfattar 42 länder. Minutpriserna sänks till mobiltelefoner i 26 länder i Europa samt till både fasta telefoner och mobiler i bland annat Bangladesh, Sydafrika och Vietnam.

- Vi ska alltid ha de bästa priserna, därför sänker vi nu minutavgifterna på Amigos ytterligare, denna gång med fokus på samtal till utländska mobiltelefoner, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Nu ��r det inte längre bara bekvämt att använda mobilen för att ringa till utlandet - det är också ofta billigare än att ringa från den fasta telefonen.

Kontant Amigos lanserades för snart ett år sedan för att möta kundernas behov av billiga utlandssamtal från mobilen. Nu sänks priserna återigen till ett antal populära destinationer i prislistan. Från och med idag kan Amigos-kunder ringa till exempelvis Sydafrika för endast 95 öre per minut och till Bangladesh för 1,55 kronor, vilket innebär en sänkning med över 60 procent. Samtidigt sänks minutpriserna till mobiler i 26 europeiska länder till 3,45 kronor, från tidigare mellan 4,50 och 3,50 kronor. Dessutom ringer kunderna precis som tidigare för 0 kronor per minut till 3,5 miljoner mobiler inom Tele2Comviqs nät i Sverige.

För fullständiga villkor och priser till alla länder, se: www.tele2.se. Alla priser gäller samtal från Sverige och är inklusive moms. Comviq Kontant Amigos finns att köpa på www.tele2.se eller hos Tele2Comviqs tusentals återförsäljare, så som kiosker och närbutiker, över hela Sverige.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2Comviq är en del av Tele2, Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 23 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.