Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 22 2006, 8:03 AM CET

Tele2Comviq sänker utlandspriser under Ramadan

- Upp till 68 procent lägre minutpriser med kontantkortet Amigos till utvalda länder under den islamiska fastemånaden

Tele2Comviq sänker samtalspriserna på det populära kontantkortet Amigos till 16 utvalda länder under Ramadan. Prissänkningen gäller alla Amigoskunder från och med idag till och med den 31 oktober. Under perioden ringer Amigoskunder exempelvis till Turkiet för 0,59 kr/minut, Libanon, Iran och Irak för 0,89 kr/minut och Sudan för 2,49 kr/minut.

- Under Ramadan ringer många av våra kunder fler samtal till familj och vänner i olika delar av världen. Genom att vi sänker priserna kan våra Amigoskunder ringa utlandssamtal i upp till en timme längre per hundralapp, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Prissänkningen sker automatiskt till nedan angivna länder, vilket innebär att alla kunder som ringer med Kontant Amigos drar nytta av de sänkta minutpriserna.

Kontant Amigos har marknadens lägsta priser på utlandssamtal från mobilen och är det mest populära kontantkortet för den som ringer mycket till utlandet. Kontant Amigos kan köpas på www.tele2.se eller hos någon av Tele2Comviqs tusentals återförsäljare över hela Sverige.

Prissänkta länder under Ramadan, 22 september till 31 oktober:
(ordinarie priser inom parentes)

Inom Sverige ringer kunderna för 0 kronor per minut till alla 3,5 miljoner Tele2Comviq-mobiler. Alla priser ovan gäller samtal från Sverige och är inklusive moms. Öppningsavgift tillkommer med 69 öre/samtal. Värde­beviset Kontant Amigos finns att köpa i valören 200 kronor, samt under kampanjperioden även 100 kronor. Värdebeviset gäller i 30 dagar från senaste påtankning. För fullständiga villkor och priser, se www.tele2.se.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-5626 4707 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.