Pressmeddelande Tele2-koncernen jul 14 2006, 10:46 AM CET

TELE2s KÖP AV E.ON BREDBAND GODKÄNT AV KONKURRENSVERKET

Stockholm- Tele2 AB, ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2A and TEL2B) meddelar idag att Konkurrensverket har gett Tele2 sitt godkännande till att fullfölja köpet av 75,1% av aktieposterna i E.ON Bredband. Affären beräknas vara avslutad 1 augusti 2006.

För mer information:
Niclas Palmstierna,                                           Tel: +46 8 5626 4000
VD, Tele2 Sverige AB

Lars-Johan Jarnheimer                                    Tel: + 46 8 5626 4000
Koncernchef och VD, Tele2 AB

Dwayne Taylor                                                   Tel: + 44 20 7321 5038
Investerarfrågor

Mer information: www.tele2.com

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom för alla i Europa. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har över 30 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade bolaget 1993, har vi varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.