Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 29 2007, 9:10 AM CET

Ännu en stor förening i Täby väljer digital-TV från Tele2

Bostadsrättsföreningen Farmen, i Täby, har slutit ett avtal om leverans av digital-TV från Tele2 värt ca 3 miljoner kronor. Tele2 tar över från den tidigare leverantören ATM med att förse de ca 900 hushållen med digital-TV. Tack vare en flexibel lösning, där medlemmarna själva väljer kanalinnehåll, något som Tele2 är ensamma om att erbjuda i Sverige, var valet enkelt för Farmen.
Föreningens boende blir de första i Sverige som får tillgång till en digitalbox med dubbla mottagare. Boxen gör det möjligt för de boende att obehindrat titta på ett program, medan de spelar in ett annat eller koppla två TV-apparater till en och samma box.

- Vi har med spänning följt upphandlingen som andra bostadsrättsföreningar gjort i Täby. Förutom valfriheten i valet av TV-kanaler, där våra medlemmar själva kan välja utifrån sina egna preferenser, var det också mycket tillfredsställande att kunna erbjuda våra medlemmar en helt ny typ av digitalbox säger Bo Serrander, IT-ansvarig på Bostadsrättsföreningen Farmen.

Bostadsrättsföreningen har valt ett kanalpaket med 16 kanaler, varav fem kan bytas fritt av varje enskilt hushåll. Därutöver kan medlemmarna självklart välja att köpa till ytterligare färdiga paket eller enstaka kanaler bland Tele2s cirka 120 kanaler.

- Vi är stolta över vår satsning på Täby och att ännu en bostadsrättsförening sluter avtal med oss. Vår styrka är att vi kan leverera ett riktigt bra och skräddarsytt digital-TV-utbud till konkurrenskraftiga priser, säger Martin Cullberg, ansvarig för kabel-TV på Tele2.
Martin Cullberg, ansvarig för kabel-TV på Tele2 Sverige, tel. 070-454 15 11 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat
(EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.