Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 01 2007, 1:17 PM CET

Fotboll och deckarförfattarinnor toppar listorna hos Tele2 i oktober

Oktober månads topplista hos Tele2 blev klart inspirerad av Sveriges EM-kvalmatch i fotboll mot Irland. Dessvärre spelade Sverige "bara" oavgjort, men alla de som laddat ned mobilspelet EA Sports FIFA 08 via Tele2 kan å andra sidan spela om matchen i sin telefon och få ett helt annat resultat.
Bland ljudböckerna är det triss i kvinnliga författare i toppen. Liza Marklunds Livstid placerar sig i topp och två böcker av författaren Camilla Läckberg lägger sig på andra respektive tredje plats.

Att TV inte är något som bara konsumeras i vardagsrummet utan går lika bra i telefonen står klart efter en titt på de mest sedda TV-programmen. I topp ligger SVT och TV4-nyheterna, följt av TV3 som hamnar på tredje plats.

- Vi har fått ett stort gensvar på vår kampanj för mobilt bredband som toppar listan i webbutiken. Intressant är att de andra telefonerna som finns på listan är tekniskt avancerade och erbjuder många fler funktioner än bara att ringa och skicka SMS. Detta hänger ihop med att vi ser en klar trend i att våra användares mobilvanor mer och mer sträcker sig från vanliga samtal till andra sysslor som att lyssna på musik, se på TV och ladda ned spel via mobilen, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Topplistan oktober

3. W880i inkl MPS-70
4. K850i
5. W580i inkl MMC-70

Mer information om innehållet på Tele2s mobila portal, se mobil.tele2.se eller www.tele2.se.

_____________________________________________________________
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25 miljoner kunder i 17 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.