Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 08 2007, 6:58 PM CET

KOMMENTARER TILL DAGENS UTFALL I KAMMARRÄTTEN GÄLLANDE KASKAD- OCH TERMINERINGSMÅL FRÅN 2000-2004

Stockholm - Tele2 AB ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2 A och TEL2 B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att bolaget den 8 februari mottagit, av en icke enig Kammarrätt, domar gällande kaskad- och termineringsmål gällande 2000-2004 med negativt utfall för Tele2, i Länsrätten var domen till Tele2s fördel. Bolaget utvärderar nu domarna och överväger att söka prövningstillstånd i Regeringsrätten, bl.a. baserat på de tidigare domarna och att rätten varit oenig.

Den maximala finansiella påverkan kan bli knappt -200 miljoner kronor på resultatet, antaget att utestående mål tolkas i enlighet med dagens utfall. Tele2s ställningstagande kommer att meddelas i mars.

KONTAKTPERSONER

Lars-Johan Jarnheimer                    Telefon: 08 - 5626 4000
Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB

Lars Torstensson                                Telefon  + 46 702 73 48 79
Investerarfrågor

Besök gärna vår hemsida: www.tele2.com

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel
telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 31 miljoner kunder i 22
länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband och kabel-TV. Ända
sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga
monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder
och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.