Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 16 2007, 11:00 AM CET

LARS NILSSON UTSEDD TILL NY FINANSDIREKTÖR FÖR TELE2

Stockholm - Tele2 AB ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2 A och TEL2 B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelade idag att man har utsett Lars Nilsson till ny finansdirektör för Tele2. Lars Nilssons första arbetsdag på Tele2 blir den första maj. Han kommer närmast från en position som vice VD samt ekonomi- och finansdirektör för Axfood, ett av Skandinaviens största bolag inom dagligvaruhandeln.
Lars Nilsson har en gedigen finansiell bakgrund genom sina tidigare roller som vice VD samt ekonomi- och finansdirektör för Axfood, ekonomidirektör Fritidsresegruppen, VD Aros Fondkommission och ekonomidirektör ABB Financial Services. Han har även varit medlem av Axfood företagsledning sedan 2000.

Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef, Tele2 AB kommenterar: "Jag är mycket glad att vi har lyckats anställa Lars Nilsson som ny finanschef för Tele2. Hans breda finansiella bakgrund kommer att vara viktig för oss i vår fortsatta ambition att förändra och fokusera vår rörelse i Europa."
____________________________________________________________________
Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef Tele2 AB, Telefon: 08 - 5626 4000

Lars Torstensson, Investerarfrågor, Telefon: 0702-73 48 79

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.