Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 13 2007, 11:59 AM CET

Pelle Törnberg föreslås till Styrelseledamot i tele2

Stockholm - Tele2 AB ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2 A och TEL2 B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att Valberedningen i Tele2 erhållit ett förslag från aktieägare som tillsammans representerar mer än 50 % av rösterna i bolaget (inklusive Emesco AB och Investment AB Kinnevik) där Pelle Törnberg föreslås till ny styrelseledamot i Tele2 på 2007 års bolagsstämma
Pelle Törnberg har tjänstgjort som koncernchef och verkställande direktör för den internationella dagstidningen Metro International S.A. sedan avknoppningen från Modern Times Group MTG AB ("MTG") 2000. Sedan 1993 har Pelle Törnberg varit ansvarig för samtliga media bolag inom Investment AB Kinnevik och han blev VD för MTG när detta avknoppades från Kinnevik 1997. Pelle Törnberg är idag rådgivande ledamot av styrelsen i MTG, RNB Retail and Brands AB samt Svensk-Amerikanska Handelskammaren

Valberedningens fullständiga förslag till 2007 års styrelse presenteras i kallelsen till årsstämman

KONTAKTPERSONER2
Lars Torstensson                                Telefon  0702 73 48 79
Investerarfrågor
Besök gärna vår hemsida: www.tele2.com

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel
telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 31 miljoner kunder i 22
länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband och kabel-TV. Ända
sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga
monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder
och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.