Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 20 2007, 8:00 AM CET

PLANERAD FÖRSÄLJNING AV TELE2 FRANSKA FASTTELEFONI OCH BREDBANDSVERKSAMHET TILL SFR

Stockholm - Tele2 AB ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2 A och TEL2 B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelade idag att man har blivit informerad gällande Europakommissionens beslut att påbörja en fas II utredning beträffande den planerade försäljningen av Tele2 franska fasttelefoni och bredbandsverksamhet till SFR.
Inom de närmaste dagarna kommer Tele2 tillsammans med SFR att analysera den situation som uppstått från dagens beslut av Europakommissionen och återkomma med en gemensam position gällande den planerade transaktionen.
____________________________________________________________________
Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef Tele2 AB, telefon: 08 - 5626 4000

Lars Torstensson, Investerarfrågor, telefon: 0702-73 48 79

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.