Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 18 2007, 8:27 AM CET

Rekordlåga minutpriser till utlandet med Tele2 Till Utland

- Sänkta minutpriser till 37 länder gör fasttelefoni billigare än förbetalda telefonkort

Idag sänker Tele2 minutpriserna från den fasta telefonen till 37 länder med upp till
45 procent. Med Tele2 Till Utland kan Tele2s fasttelefonikunder ringa för exempelvis
36 öre per minut till Turkiet, 20 öre till Thailand, 84 öre till Iran och 14 öre per minut till Tyskland.

- Att ringa från den fasta hemtelefonen till utlandet har aldrig varit billigare, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden hos Tele2. Tele2 Till Utland är ett billigare, enklare och tryggare alternativ än de flesta förbetalda telefonkort för utlandssamtal. Vi erbjuder dessutom hög samtalskvalitet och tillgång till kundservice.

Tele2 Till Utland är ett rabattpaket till fast telefoni med en månadskostnad på 19 kronor. Det ersätter det gamla rabattpaketet Nya Tele2 Utland. Prissänkningen gäller alla nya kunder som tecknar Tele2 Till Utland, samt de som idag ringer med Nya Tele2 Utland. Samtliga kunder får därmed automatiskt nytta av de sänkta priserna.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.

Prissänkning Tele2 Till Utland:

För komplett prislista, se www.tele2.se.