Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 03 2007, 8:24 AM CET

Schlagerfinalister i topp hos Tele2 i mars

- The Ark mest nedladdade svenska ringsignalen i månadens mobila topplista

Flera schlagerfinalister återfinns i toppen bland de mest sålda ringsignalerna i mars månad hos Tele2. The Ark, Måns Zelmerlöw och Andreas Johnson finns alla med bland topp fem. Även schlagerparodin "Värsta schlagern" med Linda Bengtzing och Markoolio är med denna månad.

Bland ljudböckerna är det också mest svenskt denna månad med Leif GW Perssons "Linda som i Lindamordet" i topp. Liza Marklund och Kajsa Ingemarsson ligger precis som förra månaden med bland topp fem och Jan Guillou finns också kvar, dock med en annan bok denna gång - "Tempelriddaren". En svensk låt toppar också listan över mest nedladdade låtar. Det är Kobojsarna och "Sång om ingenting" som ligger i topp i mars. I övrigt på listan återfinns bara internationella artister.

Ringuppsignaler är en enkel och rolig tjänst som ofta uppskattas av den som ringer. Av de tusentals topplistelåtar, roliga skämt och andra teman som finns i Tele2s utbud var "Var nöjd med allt som livet ger" från Djungelboken mest populär i mars, följt av skämtsamma "Just nu är det många som ringer".

-         Det är roligt att se att det som toppar listorna varierar kraftigt från månad till månad, vilket tyder på att många tycker om att uppdatera sina telefoner med det senaste vad gäller ringsignaler och spel, säger Thomas Ekman, ansvarig privatmarknaden på Tele2.

Topplistan mars, mest nedladdade innehållet på Tele2s mobila portal:
(Förra månadens placering inom parentes)

Mobil-tv-kanaler
  1. SVT (1)
  2. TV4 Nyheterna (2)
  3. TV3 TO GO (3)
  4. SVT Rapport (Ny)
  5. ZTV TO GO (4)

Ljudböcker
  1. Linda som i Lindamordet - Leif GW Persson (4)
  2. Självkänsla Nu - Mia Törnblom (Ny)
  3. Nobels testamente - Liza Marklund (2)
  4. Tempelriddaren - Jan Guillou (Ny)
  5. Små citroner gula -  Kajsa Ingmarsson (3)

Nedladdade låtar
  1. Kobojsarna - Sång Om Ingenting (Ny)
  2. Danny - Tokyo (Ny)
  3. Justin Timberlake - My Love (Ny)
  4. Byz - Karatefylla (Ny)
  5. Christina Aguilera - Hurt (Ny)

Spel
  1. Ball Rush 2 (1)
  2. Tetris Mania (5)
  3. The Sims 2 Pets (Ny)
  4. Playman Sport 2 for 1 (Ny)
  5. Arcadepark VOL 2 (Ny)

Ringsignaler
  1. Beyonce and Shakira - Beautiful Liar (Ny)
  2. The Ark - The Worrying Kind (Ny)
  3. Måns Zelmerlöw - Cara Mia (Ny)
  4. Andreas Johnson - A Little Bit Of Love (Ny)
  5. Markoolio & Linda Bengtzing - Värsta Schlagern (1)

Ringuppsignaler
  1. Djungelboken - Var nöjd med allt som livet ger (Ny)
  2. Ringback FX - Just nu är det många som ringer (Ny)
  3. Ringback FX - Tack för att du väntar... du har plats 43432 i kön (Ny)
  4. Cascada - Everytime we touch (Ny)
  5. Ringback FX - Polisen, Narkotikaroteln (Ny)
Mer information om innehållet på Tele2s mobila portal, se mobil.tele2.se eller www.tele2.se/mobil
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.