Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 09 2007, 8:07 AM CET

Succé för musiktjänst hos Tele2

- Antalet användare av nedladdningstjänsten DROPme ökar kraftigt
Tele2s musiktjänst DROPme från Emdo, där kunden direkt kan ladda ned låtar från den musik- eller radiostation som den lyssnar på, har fått ett fantastiskt genomslag under hösten. Bara de senaste två månaderna har antalet användare ökat med 40 procent.

- Hemligheten bakom framgången ligger i enkelheten, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Med DROPme är kunden aldrig mer än två knapptryckningar bort från att ladda ned sin favoritlåt från en musik- eller radiostation till mobilen.

I priset, 15 kronor per låt, ingår även möjligheten att ladda ned låten till datorn. DROPme fungerar idag med 35 streamade musik- och radiostationer som Tele2 tillhandahåller med musik för alla smaker.

Tele2 är den enda operatören i Sverige som erbjuder tjänsten DROPme.

"Droppade" favoriter hos Tele2 i oktober:
1. Sean Kingston - Beautiful Girls
2. Kent - Ingenting någonsin
3. Fergie - Big Girls Don't Cry
4. Britney Spears - Gimme More
5. Magnus Uggla - Pärlor Åt Svin
6. Justin Timberlake - LoveStoned/I Think She Knows Interlude
7. DANNY feat THERESE - If only you
8. Plain White T's - Hey There Delilah
9. The Fray - How To Save a Life
10. Nelly Furtado - Say It Right

Musikstationer hos Tele2 som det "droppas" mest ifrån i oktober:
1. Top 20 Hit list
2. Lugna Hits
3. Uggla unlimited
4. P3 Star
5. Schlager

För mer information och villkor om DROPme, vänligen besök www.tele2.se
Thomas Ekman, ansvarig för Privatmarknaden på Tele2 Sverige, tel. 08-56 26 47 07 eller
Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25 miljoner kunder i 17 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.