Pressmeddelande Tele2-koncernen maj 01 2007, 8:00 AM CET

Tele2 arrangerar Sveriges största ringsignalstävling

- Alla kan skicka in sitt bidrag till Tele2 Studio och bli Sveriges nya ringsignalskung
Idag startar Sveriges största ringsignalstävling - Tele2 Studio. Tävlingen är ett samarbete mellan Tele2, NRJ och PlusFourSix. Alla som komponerar en ringsignal kan skicka in sitt bidrag och delta i tävlingen. Vinnaren i tävlingen får ett kontrakt med Sveriges största ringsignalsleverantör Aspiro, och kommer därmed få möjlighet att sälja ringsignalen i alla Aspiros försäljningskanaler. För segraren finns med andra ord möjligheten att både tjäna pengar och bli berömd.

- Vi hoppas att många personer runtom i landet släpper loss sin kreativitet och deltar i tävlingen. Det här är verkligen en möjlighet för alla som är med att nå ut med sin ringsignal till en bred publik. Resultatet kanske rentav blir en ny "Crazy Frog" som vi hör från allas mobiler i sommar, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Från och med idag och fem veckor framöver, går det att ladda upp sina komponerade verk på www.tele2.se/studio. En jury bestående av sju personer från bland annat Tele2 och radiokanalen NRJ kommer varje vecka utse 20 bidrag som presenteras på sajten. Några av dessa kommer också att presenteras och spelas upp på NRJ. Varje vecka går juryns favorit och det bidrag som fått flest röster av svenska folket vidare till finalomgången den 4-8 juni tillsammans med fem stycken wild cards. Totalt tävlar 15 finalister i sista omgången om det åtråvärda kontraktet samt en Sony Playstation 3 (värde cirka 6 000 kr).

Alla som fyllt 18 år eller har målsmans medgivande kan vara med i Tele2 Studio. Bidraget laddas upp direkt på tävlingssajten tele2.se/studio eller skickas via MMS till nummer 72401. Röstning sker via SMS och den som röstar får ringsignalen skickad till sin mobil. Kostnaden för att rösta är 3 kronor + ordinarie SMS-taxa.

Vinnaren presenteras på sajten den 8 juni samt spelas på NRJ.

För mer information om tävlingsregler och hur man deltar i Tele2 Studio, se www.tele2.se/studio.
_____________________________________________________________
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.